Capetele
fiarei
(inconsecvenţe în
interpretarea curentă a Watchtower)
1. În
concepţia Watchtower “fiara care se ridică din Adânc” este
Organizaţia Naţiunilor Unite. Înainte de a coborî în Adânc ea ar fi
existat sub forma Ligii Naţiunilor. La sfârşitul celor 3,5 timpuri
“fiara care se ridică din Adânc” îi omoară pe cei doi martori
(Apoc. 11:7). Dar ONU nu a existat în 1918 când se presupune că ar
fi avut loc acest act. Nici Liga Naţiunilor. Pentru a rezolva
situaţia, cartea Apocalipsul – grandiosul său apogeu este
aproape!, p. 167, ajustează sensul ‘Adâncului’ din 11:7 la
acela de ‘mare’, concluzionând că această fiară este aceeaşi cu
“fiara dintâi”, singura recunoscută de societatea WT ca existând în
acel timp (1914-1918).
Chiar dacă Adâncul
[eb. tehohm] are şi sensul figurativ de ‘mare’ în VT [şi în
Septuaginta s-a folosit “adânc” (gr. abyss)] pentru
traducerea cuvântului ebraic, în Apocalips este prezentă şi marea,
distinctă de Adânc, ca origine a unei alte fiare. Există de
asemenea un înger al apelor şi un înger al Adâncului.
2. Apocalips 13:3-5 arată că rana de
moarte şi vindecarea care stârneşte admiraţie a avut loc ÎNAINTE de
cele 42 luni de activitate. Dar cartea Apocalipsul – grandiosul
său apogeu este aproape!, p. 190, plasează rana şi vindecarea
DUPĂ aceste 42 luni (1918/1919).
3. După ce recunoaşte că fiara din
Apocalips 13:1 integrează caracteristicile celor patru fiare din
Daniel, şi astfel ar putea fi o reprezentare globală a acestora,
Apocalipsul – grandiosul său apogeu este aproape!, p. 187,
introduce de asemenea Egiptul şi Asiria ca şi capete ale fiarei –
două puteri nemenţionate în Daniel 7. Dar:
a) fiarele din Daniel 7, privite global, au deja şapte capete şi
zece coarne. De ce să se ignore aceste numere profetice, care se
găsesc şi la fiara ‘globală’ din Apocalips? (aceasta are şapte
capete şi zece coarne)
BABILON
|
Leu
|
1
cap
|
MEDO-PERSIA
|
Urs
|
1
cap
|
GRECIA
|
Leopard cu 4
capete
|
4
capete
|
ROMA
|
fiară cu zece
coarne
|
1
cap
|
|
Total
|
7
capete
|
b) fiara din Apocalips 13:7 are autoritate peste ORICE naţiune
(inclusiv peste cei sfinţi “daţi“ în mâna ei pentru 42 luni).
Considerând ce spune cartea Profeţia lui Daniel la
pagina 96, putem oare vorbi despre autoritate neîngrădită a
puterilor păgâne în vreun interval aflat în afara
"timpurilor naţiunilor"? Nu. Dar Egiptul şi Asiria au fost în afara
acestui interval! Aşadar cât de "mondială" (în raport cu regatul
tipic al lui Dumnezeu) putea fi puterea asiriană dacă pe tronul din
Ierusalim domnea un rege davidic nevasal? Şi a continuat să
domnească până la ridicarea Babilonului, PRIMA putere mondială din
cadrul “timpurilor naţiunilor" şi astfel şi prima putere cu
adevărat mondială! Mai mult, dacă aceste timpuri au expirat în
1914 (şi odată cu ele orice autoritate absolută), cum mai este
posibilă această autoritate a fiarei DUPĂ acel an, pentru încă 42
luni (1914-1918)?
4. În
discuţie cu Ioan, îngerul îi spune că fiara stacojie “era şi nu mai
este” (Apoc. 17:11). Considerând cum interpretează Apocalipsul –
grandiosul său apogeu este aproape!, p. 248, fiara stacojie, în
ce fel se putea spune că Liga [ONU] “era şi nu mai este” în timpul
lui Ioan?
Obiecţia că verbul “este” (şi
în 17:8) se referă la un timp viitor nu este validă, pentru că în
17:10 acelaşi verb este înţeles în Apocalipsul – grandiosul său
apogeu este aproape!, p.251, 252, ca timpul PREZENT
al vorbirii: "cinci au căzut, unul este" (Roma, prezentă în
timpul lui Ioan). Acestea sunt cuvintele
îngerului aşa cum le găsim în capitolul 17:
(fiara) era şi nu mai este. Ea se va ridica din
Adânc
...fiara era, nu mai este, şi va
veni
...cinci au căzut, unul este, celălalt
n-a venit încă
...fiara
care era şi nu mai este, ea însăşi este al
optulea [rege]
5.
Identificarea curentă a Anglo-Americii drept cel de-al şaptelea cap
şi în acelaşi timp cornul mic din Daniel ridică de asemenea
probleme. În Daniel acest corn creşte PE capul al şaptelea (pe
capul fiarei a patra, Roma), şi astfel este doar un rege (Vezi şi
ilustraţia de la pagina 139 din cartea Profeţia lui
Daniel). Corespunzător cu această realitate, în Apocalips 17
avem şapte capete şi opt regi. Deci cornul final din Daniel este al
optulea rege, nu al şaptelea cap (Contradicţie cu Apocalipsul –
grandiosul său apogeu este aproape!, p. 187).
6. Dacă
Anglo-America este ‘regele’ al şaptelea care rămâne PUŢIN timp
(Apoc. 17:10), aceasta ar însemna, după interpretarea Watchtower,
cam 400 ani (de la umilirea de către Anglia a puterilor maritime).
Dar în acest caz este greu de înţeles calificativul “puţin” pentru
un interval de 400 ani şi de asemenea felul în care ceilalţi ‘regi’
au rămas MULT timp: Asiria 250, Babilon 100, Medo-Persia 200,
Grecia 300 ani (cifre rotunjite). Expresia “puţin timp” mai apare o
singură dată în Apocalips în legătură cu balaurul aruncat din cer;
cu greu ne-am putea gândi la 400 de ani sau mai mult de
mânie şi activitate intensă a lui, dacă atât înseamnă „puţin
timp”!.
7. De la
momentul când apare cornul mic, Daniel nu-l scapă din ochi. Acesta
vorbeşte ‘lucruri mari’ şi persecută sfinţii 3,5 timpuri (Dan
7:8-11). Cartea Profeţia lui Daniel, p. 142, aplică acest
interval la cei aproximativ 3,5 ani ai primului război mondial, nu
la cei 400 ani de existenţă a cornului mic în calitate de
Anglo-America. Ar însemna că după ridicarea lui, timp de 300 de
ani, el nu a făcut nimic! Şi apoi că după acţiunea de persecutare
dintre 1914 şi 1918 supravieţuieşte încă aproape 100 de ani? În
profeţie însă viaţa şi activitatea ‘cornului mic’ sunt legate
strict de cele 3,5 timpuri. – Vezi Daniel 7:21, 22.
8. Avem în
interpretarea curentă a Watchtower sfârşitul timpurilor naţiunilor
în 1914, iar căderea Babilonului în 1919. Dar Babilonul cel Mare
trebuie să cadă în mod logic la sfârşitul timpurilor
naţiunilor, asemenea Babilonului antic la sfârşitul celor 70 de
ani. Aceasta ar însemna în 1914, dacă atunci s‑au sfârşit timpurile
naţiunilor, sau în 1918 dacă atunci s-a sfârşit perioada de
captivitate de 3,5 timpuri. De fapt aceste date ar trebui să
coincidă (pentru că cele 3,5 timpuri sunt în realitate partea
finală a timpurilor naţiunilor).
|