Va accepta Societatea
să facă schimbări
referitor la anul
1914?
Ar fi foarte dificil pentru
Societate să schimbe anul 1914. Ea învaţă că Isus a venit la
puterea Regatului în 1914, a fost inspectată în 1918 şi numită ca
sclav fidel peste toate bunurile lui în 1919.
Citat:
*** w90 3/15 15
Cooperare cu Corpul de Guvernare astăzi ***
4 În 1918 regele întronat Isus
Cristos a găsit un grup mic de creştini care părăsiseră mai înainte
bisericile creştinătăţii şi erau preocupaţi să susţină interesele
pământeşti ale Stăpânului lor. După ce i-a rafinat ca şi cu foc,
Isus le-a dat sclavilor lui o autoritate sporită în 1919 (Maleahi
3:1-4; Luca 19:16-19). El i-a numit peste “toate bunurile lui” –
Luca 12:42-44.
Societatea este legată inevitabil de anul 1914
şi nu-mi imaginez să schimbe acest lucru. Dacă ar înlătura acest
punct de credinţă atunci i-ar aluneca de sub picioare pretenţia de
a fi fost în toţi aceşti ani clasa sclavului fidel şi prevăzător
din cauză că ar însemna că Cristos nu a inspectat templul lui
pământesc şi nu i-a numit pe membrii acestuia peste toate bunurile
lui.
Am sentimentul că ei în
esenţă chiar au renunţat la subiectele legate de escatologie şi au
optat în schimb pentru o abordare vagă de genul ‘suntem înaintaţi
adânc în timpul sfârşitului’. Ca un morcov pus în cârlig în faţa
măgarului, doar ca să-i ţină pe toţi în stare de mişcare, dar
părând să nu ajungă niciodată mai aproape.
Până la urmă noua ‘lumină’
savantă, dar fadă şi îndoielnică, referitor la ceea ce a înţeles
Isus prin ‘această generaţie’, înseamnă că de fapt sfârşitul poate
continua indeterminabil ca o eră vagă, nedefinită, aşa încât nu mai
este nici o grabă de a schimba lucrurile. Mai ales cu o revenire a
ratei de creştere la 2,8% anul trecut.
Este pur şi simplu trist.
Există mii şi mii de Martori fideli care s-au spetit muncind din
greu în lucrarea de predicare şi în congregaţii timp de foarte
mulţi ani. Ei ar merita cel puţin să li se spună adevărul, să audă
cum stau lucrurile!
Dar aşa cum am spus, este
destul de improbabil că va veni schimbarea. Astăzi sunt totuşi
cinci fraţi mai tineri în Corpul de Guvernare. Cei mai în vârstă cu
siguranţă nu vor face schimbarea, dar ar putea exista speranţă din
partea celor mai tineri? Să sperăm aşa.
Totuşi am citit odată un
citat de fratele Knorr (din vreo carte, nu din Turnul de
veghe). El spusese despre 1914 ceva de genul “Nu sunt
chiar atât de sigur că nu greşim în legătură cu anul 1914. Sper să
avem dreptate, dar pur şi simplu nu sunt sigur”. Cred că a zis
acest lucru prin anii ’50. Aşa că ei ştiau încă de atunci... şi
totuşi nici o îndreptare.
Îţi vine să te cutremuri când
vezi nu numai încăpăţânarea celor responsabili cu distribuirea
hranei spirituale, dar şi înfumurarea cu care îşi îndeplinesc
responsabilităţile. Cum zice acea zicală veche: Cei ce nu învaţă
din istorie sunt condamnaţi să o repete.
În zilele lui Isus fariseii
care se aşezaseră pe scaunul lui Moise, erau Corpul de Guvernare al
sistemului evreiesc de închinare. Ei ştiau până chiar şi anul când
trebuia să apară Mesia în Israel, pe baza profeţiilor lui Daniel şi
a altora. Totuşi chiar atunci când Isus s-a aflat direct înaintea
lor, ei l-au respins. Şi chiar dacă Isus i-a mustrat aspru, ei au
continuat să se uite de sus la el (cu excepţia câtorva dintre
ei).
Cât de perfect potriveşte
situaţia că în mijlocul unui grup care afirmă că este poporul lui
Iehova găsim un alt grup de oameni care tot aşa s-au aşezat
pe scaunul lui Moise şi au devenit Corpul de Guvernare al
sistemului nostru de închinare. Chiar în faţa dovezilor
strigătoare, ei resping implicaţiile acestor dovezi, uitându-se de
sus la cei ce ar încerca să le aducă lucrurile în atenţie. Este ca
şi când l-ar respinge pe Isus însuşi (Matei 10:40-42; Marcu
9:36-37).
Interesant este că Societatea
a scris o mulţime de sfaturi adresate turmei referitor la
“izolarea” individului de congregaţie sau de alţii, citând Proverbe
18:1:
“Cel ce se izolează va căuta
aspiraţia [lui] egoistă; se va opune împotriva oricărei
înţelepciuni practice.” (NWT).
Chiar şi bătrânii mei locali au folosit acest
text scriptural cu referire la pericolul respingerii întrunirilor
şi a altor lucruri în mod sistematic.
Dar eu găsesc extrem de
îngrijorător faptul că Societatea s-a “izolat” în multe moduri de
copilaşii despre care se vorbeşte în Marcu 9:36, 37. Într-adevăr,
nu caută ei propria lor “aspiraţie egoistă”, atunci când refuză să
asculte argumentarea solidă pe care le-o scriu “copilaşii”?
Şi nu este răspunsul lor
asemănător dialogului care a urmat chiar după ce Isus le-a dat
sfatul de mai sus? Ioan i-a spus lui Isus:
“Învăţătorule, am văzut
un om folosind numele tău pentru a scoate demoni, dar i-am spus să
se oprească fiindcă nu este unul din grupul nostru”
(NLT).
Într-adevăr, cum reacţionează Societatea când
unul pe care îl consideră în afara “grupului” ei începe să facă
lucrări de putere “folosind” numele (autoritatea) lui Isus? Şi cum
reacţionează Societatea când cineva din afara “canalului” începe să
spună ceva ce ea n-a aprobat să fie învăţat? Nu încearcă
reprezentanţii ei să-i “oprească” pe unii ca aceştia prin comitete
judiciare şi excomunicare sub acuzaţii ticluite ca sectarism sau
apostazie?
Dar ce spune Isus ca răspuns la întrebarea lui
Ioan? Isus a replicat,
“Nu-l împiedicaţi. Nu
este nici unul care să înfăptuiască un act de putere în numele meu
şi care să mă poată vorbi de rău în acelaşi timp. Căci oricine nu
este împotriva noastră, este pentru noi”.-- Marcu 9:39-40
(NAS).
Societatea ar face bine să-i asculte pe
“copilaşi”, prin ascultarea chiar a acelora care sunt în afara
“grupului” lor. Observă sfatul dat de Isus mai departe:
Pentru că oricine vă dă să
beţi un pahar cu apă pe baza faptului că aparţineţi lui Cristos,
adevărat vă spun, cu nici un chip nu-şi va pierde răsplata (v
41).
Un pahar cu apă nu este o cantitate prea mare de
apă, dar suficient să satisfacă setea de moment. Şi oare nu există
o sete chiar în acest timp, o dorinţă crescândă pentru apa lui
Iehova în probleme referitoare la situaţia noastră prezentă şi la
locul unde ne aflăm în fluviul timpului?
În exemplul de mai sus, Isus
a spus “oricine vă dă să beţi un pahar cu apă”. Să observăm că ei
nu aveau să-şi dea lor înşişi apa de băut, nici nu aveau să dea apa
menţionată vreunei alte persoane. În realitate alţii sunt cei ce
încearcă să le ofere un pahar de apă înviorătoare prin scrisori ca
şi prin alte forme de comunicaţie. Isus a asemănat odată “cuvintele
vieţii veşnice” cu apa.
De asemenea, Isus le-a dat
discipolilor un avertisment aspru pentru cazul în care i-ar refuza
dur pe aceşti “copilaşi” şi eforturile lor:
Dar cine îl face să se
poticnească pe unul din aceşti micuţi care cred, ar fi mai bine
pentru el dacă i s-ar pune în jurul gâtului o piatră de moară ca
aceea învârtită de un măgar şi ar fi efectiv aruncat în mare (v
42).
Şi nu aceasta este ce se întâmplă în organizaţia
care se pretinde a fi organizaţia pământească a lui Iehova? Nu sunt
respinşi cei ce încearcă să dea un “pahar cu apă” Societăţii ca
unii care ar fi de mică valoare şi apoi se poticnesc de la a-i
servi lui Iehova? În cazul de faţă ar fi într-adevăr “mai bine”
pentru Societate dacă şi-ar pune ceva în jurul gâtului şi s-ar
arunca efectiv în mare, atât de preţioşi sunt “micuţii” sau
“copilaşii” în ochii lui Iehova.
În orice caz, istoria are un
mod primejdios de a se repeta, şi ceea ce s-a petrecut înainte cu
Isus chiar în faţa Corpului de Guvernare care era în existenţă în
primul secol... este destinat parcă să se întâmple şi în zilele
noastre – cu atât mai notabil în absenţa lui Isus şi în faţa
sosirii iminente.
Timothy
|