bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
Contents

Home
Index
Sclavul fidel şi prevăzător
Respectarea autorităţii acordate de Dumnezeu
Lucrează Dumnezeu printr-o organizaţie?
Sclavul fidel - un puzzle teologic?
Trei Disertaţii asupra învăţăturilor Martorilor lui Iehova
“Interviu” exclusiv despre organizaţie
Biserici abuzive
Sectele – trăsături caracteristice
Idei întemniţate
Unde altundeva?
Riscul idolatriei faţă de organizaţie
Religia organizată şi maturitatea
Legalismul I
Manualul bătrânilor (KS)
Unitate şi conformitate
Sânge si viaţă, lege şi iubire
Dacă majoritatea greşeşte
Numele divin în Noul Testament
Numărul 144.000 - literal sau simbolic?
Paradoxul numelui anonim
Diverse
Oameni care gândesc? Nu, mulţumesc!
Reforme neaşteptate în organizaţie?
Alt trosc-pleosc?
Numiri fără ierarhie?
Întrebări care ne-ar putea pune pe gânduri...
Statutul lui Stafford faţă de Watchtower
Uniţi într-un spirit!
Dezbatere: Biserici locale sau confesionale?
Creştinul şi bisericile denominative
E-watchman către Corpul de guvernare
Anul 1914:
Jocul generaţiei calculate
Generaţia care n-a fost niciodată
Este mai târziu decât crezi?
Revizionism şi realitate
„Adevărata rămăşiţă”
Istoria schimbării anului 606 în 607 î.e.n.
„Dovada” Watchtower
Schimbări referitor la anul 1914?
Controlul pierderilor
Libertate de gândire
Campania Societăţii împotriva apostaziei
Este greu să schimbi felul în care vezi lucrurile
Dacă ai fi în situaţia să te dezasociezi
Martorii lui Iehova şi politica evitării
Două feluri de vorbire despre ură
Cum sunt anatemizaţi foştii membri
Loialitatea explozivă
Prietenii condiţionate
Hainele noi ale împăratului
Cine poartă răspunderea?
Preţul conştiinţei
Milenarism american
Instituţionalizare
Escatologie
Sigilarea celor 144.000
Capetele fiarei
Scandalul ONU
Scrisoarea Societăţii către Filiale
Societatea s-a dezasociat de ONU !
Comunicatul ONU din 4 martie 2004

 
Acasă
Martorii Online
Înapoi Înainte
 
 

Libertatea minţii

 

Cine poartă răspunderea pentru minusurile organizaţiei?

Discuţia care urmează a avut loc în iulie 2004 la forumul Hanu' Ancuţei

lamb

   Începând cu 2 iulie 2004 s-a deschis seria de congrese de district "Să umblăm cu Dumnezeu". Aţi participat deja la congres? Ce idei v-au reţinut atenţia în mod special? Cum vi se pare faptul că s-au lansat doar 2 broşuri şi nici o carte? Cum vi s-a părut anunţul despre interzicerea Martorilor din Moscova?
 
1,618033
   Până acum au protestat cu privire la această interzicere Comisia Helsinki pentru drepturile omului şi Departamentul de Stat american. Cum cazul va fi înaintat la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, şi Rusia se va alege, ca şi Grecia înaintea ei, cu amenzi usturătoare din partea Europei, şi cu ruşinea de a fi nedemnă de o democraţie. Şi aceste amenzi vor continua până când liderilor autoritari de la Moscova nu le va mai conveni această situaţie.
   Mie mi se pare o pată extrem de urâtă şi de lăbărţată pe obrazul Rusiei - adică Martorii sunt recunoscuţi ca religie creştină sau cult creştin (după ţară) în toată Europa, ba încă şi în toată Rusia, iar taman în Moscova ei sunt periculoşi???... Patriarhul de la Moscova ştie de ce... ['devil.gif']
   Oricum, atacul împotriva Martorilor nu îi vizează doar pe ei. Ei sunt un caz-test pentru scoaterea în ilegalitate şi a altor confesiuni protestante, ba chiar şi a catolicilor. Şi are prea puţin de-a face cu religia, ci cu politica.
   În privinţa Congresului de district - în Bucureşti acesta se va desfăşura între 16-18 iulie, pe stadionul Giuleşti. Intrarea este liberă.
PS: Martorii români au acces acum la două articole extrem de interesante şi moderat scrise:
http://martorii.com/forum/Articole/Constiinta/639.aspx

http://martorii.com/Trei_Disertatii.htm
   Fiecare confesiune religioasă sau religie are la un moment dat o voce a conştiinţei sale, care preferă să rupă tăcerea şi să ajute la repararea problemelor inerente care apar în acel grup social (nimeni nu e scutit de ele). Ray Franz şi Greg Stafford sunt două astfel de voci. Merită citite, şi spusele lor digerate, fie că sunteţi de acord sau nu cu ele, şi chiar dacă reacţia conducerii respectivului grup social împotriva lor a fost vehementă în primul caz, moderată în al doilea...
Fără zahăr
 

TriRegnum
Problema cea mare sau ura cea mare a Moscovei e pe catolici, iar ca să fie mai mascaţi atunci caută să lovească şi în ceilalţi; în Rusia, nu mai ştiu exact oraşul, primarul s-a opus împreună cu clerul construirii unei mănăstiri de carmelite, deşi zona respectivă are destui catolici.
E vorba de politică şi le este frică sa nu le migreze credincioşi la catolici cum se întâmplă foarte frecvent şi acolo şi în alte ţări din Estul Europei.
Gratia Domini nostri Iesu Christi, et caritas Dei et comunicatio Sancti Spiritus sit cum omnibus vobis.
 
iulius
1,618033, mulţumiri pentru trimiterea către http://martorii.com Eu aş recomanda de asemenea site-ul de exegeză biblică în limba română: http://exegeza.com, pentru iubitorii de libertate, escatologie şi adevăr.
Timpul spune adevărul...

lamb
Veti găsi acolo informaţii venite din inima Organizaţiei Martorii lui Iehova. Un fost membru al Corpului de Guvernare al Martorilor povesteşte experienţa trăită în această funcţie, oferind o sumedenie de detalii. Aşa puteţi afla că Organizaţia Martorii lui Iehova nu e nici pe departe ceea ce vrea să pară a fi.
 
1,618033
...Pe de alta parte, pe acele site-uri este doar un punct de vedere. Ca întotdeauna, adevărul este undeva la mijloc. ['tongue.gif'] Ferice de cel care nu rămâne pe loc privind înapoi cu mânie, ci merge înainte, luând ce e bine, şi lăsând în urmă ce e rău. ['wink.gif']
   Mai jos, o colecţie de texte despre interzicerea confesiunii în Moscova:

http://cesnur.org/2004/jw_moscow.htm

   Şi un articol care încearcă o explicaţie sociologică asupra variaţiei în doctrină a Martorilor (şi, prin extrapolare, a grupurilor religioase, căci cele întâmplate într-un secol de istorie a Martorilor au nenumărate precedente în secolele de istorie a bisericilor tradiţionale, atât doar că avansurile tehnologice deosebite din secolul XX au grăbit foarte mult ritmul acestor schimbări - se comunica mai mult, mai uşor şi mai repede, vechile 'realităţi' ştiinţifice sunt demolate mai uşor, iar spiritul religios încearcă să se adapteze şi el cu aceeaşi viteză):

http://cesnur.org/2002/slc/chryssides.htm

   Ca o notă suplimentară: cine îşi dă oboseala să studieze istoria religiilor va remarca această paralelă incitantă între descoperirile istorice (şi filozofice) şi fenomenul de adaptare a sistemului religios. Nici o religie - sau confesiune - nu a rămas închistată în dogmele sale originale, ci le-a adaptat permanent la noile realităţi. Dar şi aici apare o problemă: cele care s-au adaptat prea repede, schimbând 'adevărurile' dintâi pe 'adevăruri', noi nu au reuşit să-şi păstreze legitimitatea faţă de proprii enoriaşi.
   Cele care s-au adaptat prea lent, sau aproape deloc, au avut un timp un avantaj asupra celor dintâi (pentru că omul are nevoie de un ghid moral clar şi imuabil), dar apoi au fost destinate pierderii masive de popularitate. Cu acest fenomen s-a confruntat Biserica Catolică în două perioade distincte: Reforma şi Vatican II.
   Reforma a provocat o revigorare nu numai a spiritului religios, ci şi o revigorare - prin transformare - a Bisericii Catolice însăşi. Vatican II a fost un alt moment în care s-a hotărât o adaptare la spiritul timpului. Nici una, nici alta nu s-au făcut fără dureri. Biserica Ortodoxă însă are un spirit mult mai diferit - ea rămâne prin esenţă în afara schimbărilor sociale ca doctrină, dar se adaptează permanent schimbărilor politice. Şi dacă catolicismul a pierdut masiv teren în secolul XX în faţa laicismului, la fel se întâmplă şi cu ortodoxismul. Religiile vechi 'se trec' - nu din cauza vreunei probleme de inconsecventă în doctrină (căci doctrina bisericilor tradiţionale nu are inconsecvente faţă de ea însăşi - evident, faţă de Biblie, e alta poveste, căci tocmai de aceea a apărut protestantismul), ci mai ales din cauza inconsecvenţei între spiritul unor generaţii libertine şi inerţia doctrinară din Biserici. Acelaşi lucru s-a întâmplat de altfel şi cu bisericile protestante, acelaşi lucru se întâmplă acum şi cu bisericile neo-protestante.
   Evident, fenomenul se întâmplă şi în paharul cu apă al Martorilor. Dar cum istoria lor e mult mai scurtă - de doar un secol - iar schimbările sociale mult mai mari, transformările sunt mult mai dureroase. Şi cum - ca o particularitate a doctrinei lor - ei sunt destul de dependenţi de descoperirile ştiinţifice (apropo de cronologii, istorie si percepţia asupra ştiinţei medicale), sunt nevoiţi să se reinventeze cam o data la 30 de ani.
   Problema actuală la Martori este schimbul de generaţii. Generaţia anilor '30 - cei care au adus organizaţia în locul unde este (între primele zece religii din lume ca număr de aderenţi şi simpatizanţi) - se trece. Dar în loc să predea ştafeta în linişte, se cramponează de ea. Iar moştenirea doctrinară pe care o lasă în urmă este foarte grea: un ansamblu frumos construit, dar cu câteva fisuri majore chiar în baza sa.
   Desfid pe oricine comentează sarcastic că nu există nici o diferenţă între Martori şi secte. Martorii se apropie mult mai mult de bisericile tradiţionale decât de secte. Asta au făcut în ultimii 40 de ani. Doar că procesul este dureros pentru mulţi, pentru că această confesiune este un aspirator de idealişti. Şi cum idealiştii sunt cei mai exigenţi dintre leneşi...
   Iată de ce zic că - deşi benefice - site-urile citate mai sus prezintă doar o parte a realităţii - aceea a idealiştilor care regretă ce a devenit organizaţia în care au crezut. Pentru că cealaltă parte aparţine conservatorilor, care se şi identifica cu organizaţia pe care au creat-o, iar o altă parte - de mijloc - aparţine pragmaticilor. Care caută să dea deoparte ce e rău, să păstreze ce e bun, dar să şi meargă mai departe cu o organizaţie care e departe de a fi mama tuturor relelor de pe pământ.
   În fond, ieşirea din sistemul ochelarilor de cal - în care Martorii sunt 'principala şi singura' religie 'adevărată', şi intrarea în spectrul mai larg al religiilor lumii, dă răspunsul la multe dintre întrebările celor dezamăgiţi. Da, şi Martorii sunt o religie ca oricare alta. Cu plusurile şi cu minusurile sale. Creată de conservatori, şi dusă mai departe de pragmatici.
   Cat despre idealişti, numai de bine. ['spoton.gif']
Fără zahar

lamb
   E frumos răspunsul tău 1,6. Nu o să mă apuc acum să te contrazic. Eu nu mă consider nici conservator şi nici idealist, dar cred că atunci când o religie ajunge să distrugă sau chiar să suprime viaţa pe motive arbitrare, lucrul ăsta nu mai e ceva normal. Organizaţia Martorilor distruge viaţa celor excluşi din sânul ei şi uneori suprimă viaţa unor membri datorită politicii cu privire la sânge. Nu ştiu dacă putem spune aceleaşi lucruri despre alte religii pe care le-ai aşezat alături de Organizaţia Martorilor.

 

1,618033
   Lamb, îmi permit totuşi să te contrazic. ['smile.gif']
Oare dând vina pe organizaţie, nu dăm de fapt vina pe oamenii care o compun? Eu cred că da, pentru că toţi Martorii se identifică cu organizaţia, SUNT organizaţia. Nu există, ca în comunism, "ei" şi "noi". Există doar un mare "toţi". Nu există o nomenclatură a Martorilor - sus se poate ajunge foarte uşor, te asigur. Iar acel 'sus' nici măcar nu se compară ca privilegii cu ceea ce oferă funcţia de episcop ortodox, de exemplu. Nici pe departe. Deci problema unei nomenclaturi, care să fie "organizaţia" şi care să dirijeze pe cei de sus este una falsă, în opinia mea.
   Şi nu organizaţia distruge vieţile celor care pleacă, ci exact prietenii şi rudele şi mulţi alţii care nu fac alegeri de bun simţ. Într-adevăr, ei aplică directivele celor pe care tot ei îi acceptă ca păstori spirituali, de multe ori fără să gândească. Dar ştiu foarte mulţi care le aplică cu bun simţ (ceea ce NU duce la distrugerea vieţii private a cuiva), însă şi foarte mulţi care le aplică la extreme, cu o veselie demnă de cauze mai bune. (mă refer aici la faptul că nu mai vorbesc deloc cu rudele excluse, că le evită chiar şi în viata de zi cu zi, ş.a.m.d.).
   A abstractiza organizaţia şi a considera că este o entitate separată de Martorii de zi cu zi este, în opinia mea, o eroare. Si fratele x si sora y şi toţi cei care vin la sală SUNT organizaţia. Cât despre suprimat viaţa.... Am fost de faţă la unele cazuri în care într-un spital trebuia luată o decizie de care uneori ţinea însăşi viaţa pacientului. Îmi permit să spun că de cele mai multe ori bărbaţii 'trimişi' de organizaţie la acele spitale sunt cu mult mai rezonabili decât pacienţii (Martori) înşişi. De fapt, majoritatea cererilor de reformă în sistem vin tocmai de la aceşti oameni care sunt - culmea - folosiţi şi instruiţi de organizaţie. Scopul cu care sunt trimişi acolo este acela de a susţine decizia pacientului, nu de a-i impune vreuna. Mai mult, ei vin numai la cererea expresă a pacientului. Deci nu văd cum 'suprimă' organizaţia viaţa cuiva.
   Am stat de vorbă cu mai mulţi colegi Martori despre problema sângelui. Chiar dacă au fost de acord cu argumentele mele biblice, au rămas de părere că nu vor accepta o transfuzie, iar aceasta era decizia lor. Nu era nimeni prin preajmă care să le impună aşa ceva. Iar dacă este alegerea lor, cum pot să vin eu şi să dau vina pe organizaţie? Îmi pare rău, dar nu cred în teoriile spălării de creiere, ş.a.m.d. Din punct de vedere sociologic, aceste teorii sunt aberante.
    Da, se poate vorbi de o anume schizofrenie a celor care aplică fără să gândească directivele organizaţiei - ca in orice sistem totalitar. Dar aceeaşi schizofrenie o întâlnesc în orice religie - ba încă de zece ori mai puternică în sistemele ateiste. Şi atunci, să-i scot pe Martori în evidenţă pentru un lucru neinventat de ei? Nu văd de ce... ['smile.gif'] Liberul arbitru este apanajul celor mai puternici, nu a imensei majorităţi care are un liber arbitru mutilat de propriile limite şi de limitele pe care le acceptă din partea grupului social din care fac parte.
   Deci, da, sunt de acord cu cei care arată minusurile Martorilor lui Iehova. Dar nu pot fi de acord cu cei care îi demonizează cu orice preţ. Aşa cum spuneam, adevărul e undeva la mijloc. La fel ca în majoritatea religiilor sau grupurilor sociale strânse în jurul unei ideologii.

PS: Celelalte religii despre care vorbeam au fost implicate în lucruri cu mult mai înfiorătoare decât refuzul unui anumit tratament medical. Chiar nu vreau să dezvolt subiectul, fiind la ecclesia... ['tongue.gif']
Fără zahăr
 
lamb
  
Nu pot decât să apreciez tot ceea ce ai spus 1,6. Consecvenţa ta este remarcabilă! Ai dreptate în ceea ce ai spus despre diferenţa dintre un supraveghetor al Martorilor şi un episcop ortodox. De altfel, eu consider ca religia Martorilor lui Iehova este mult superioară celor tradiţionale şi cu mult mai bună decât cele neoprotestante.
   În schimb, eu văd lucrurile puţin altfel decât tine. Poate că e o chestiune doar de exprimare. E adevărat că liderii Martorilor (Corpul de Guvernare şi cele 6 comitete ale sale) doresc ca noi, Martorii, să credem că toţi alcătuim organizaţia. Eu cred că nu e aşa. Atât timp cât eu nu pot influenţa cu nimic politica oficială a organizaţiei, rămân un simplu enoriaş. E, ca să mă exprim aşa, ca într-o companie. Acţionarii iau decizii. Muncitorii doar le urmează. Un muncitor este o parte a companiei, dar când tu spui că acea companie a decis să facă nu ştiu ce, nu te gândeşti la muncitori ca fiind cei care au luat decizia, ci la acţionari. La cine se referă expresiile de genul "organizaţia ne ajuta", "organizaţia ne învaţă", "organizaţia ne îndrumă" când apar în publicaţii? La mine? La tine? La sora x sau fratele y? Nu! Se referă la lideri. Cei care decid ce se publică şi ce se face în organizaţie.
   Dacă vrei, am putea schimba în mesajul meu precedent cuvântul organizaţie cu expresia liderii organizaţiei (oamenii care iau decizii). Aşadar, eu consider că există o împărţeală între ei şi noi. Să nu uităm că există Ordinul Special al Slujitorilor cu Timp Integral care sunt plătiţi din banii Organizaţiei, adică din banii celorlalţi (enoriaşii). O împărţeală netă există. Trebuie doar să vrei să o recunoşti.
   Şi e interesant că la fel ca şi în celelalte religii, o mică parte din cei plătiţi din banii enoriaşilor, iau decizii care afectează viaţa celor din urmă. Ce pot face eu ca simplu enoriaş pentru a schimba politica în privinţa celor excluşi sau în privinţa sângelui? Nimic! Că unii „enoriaşi” urmează 100% indicaţiile Ordinului, nu e vina lor. WTS e o organizaţie care doreşte să exercite un control total asupra vieţii altora, să-i deposedeze de liberul arbitru. Nu e vina unora că sunt mai creduli. E vina celor care profită de credulitatea lor cu bună ştiinţă, a liderilor sau cum vrei tu să-i numim.
   Dacă mâine liderii ar veni şi ar spune: "Ok, am greşit în privinţa sângelui, transfuziile nu sunt interzise de Biblie"; fii sigur că 85% dintre acei care acum respectă poziţia Societăţii ar spune: "Ce bine că a venit această lămurire!" De ce nu se întâmplă asta? Nu pentru că sora x sau y nu ar vrea. Ci pentru că Corpul de Guvernare (cei câţiva bătrânei din frunte) nu vor.
   În ce priveşte faptul că unii dintre cei din Comitetele Sanitare luptă pentru o reformă în privinţa sângelui, trebuie să recunoşti că ei sunt o minoritate. E suficient să te duci pe site-ul lor şi îţi vei da seama de asta. Să nu generalizăm!
   Nici nu se pune problema să comparăm ce au făcut alte religii în trecut cu ce fac Martorii. Ar fi total deplasată o astfel de comparaţie. Însă cine ştie cum ar fi acţionat liderii de astăzi ai Martorilor dacă ar fi trăit pe vremea inchiziţiei? Se pare că unora dintre ei cel puţin le place să audă de unii care au murit pentru credinţă, deoarece nu au acceptat o transfuzie. Oare atunci cum ar fi procedat? Iar în ce priveşte politica faţă de excluşi, eu o consider o moştenitoare directă a metodelor Inchiziţiei. Astăzi nu-i mai putem arde pe rug pe cei care nu sunt de acord cu noi, dar îi putem elimina social şi psihologic. Aşa gândesc liderii Martorilor. Şi ei ştiu că asta e cea mai bună protecţie pentru ei înşişi.
 

iulius

   Îndoctrinarea este un motiv dovedit de psihologi pentru care oamenii cred pretenţiile unei organizaţii autoritare. Oponenţii religiei Martorilor îi categorisesc drept "sectă abuzivă" şi vorbesc despre "spălarea creierelor". Este adevărat. Însă la fel de adevărat este ca noi ne DORIM asta. Există o responsabilitate PROPRIE în acceptarea erorii. Nu ne putem dezice complet de răspunderea morală a deciziilor noastre, chiar dacă le luăm pe baza unor informaţii înşelătoare. În străduinţa de a-şi reduce povara (sau chinul?) responsabilităţii, miliarde de oameni caută în fiecare zi să scape de libertate. Apropo de titlul grăitor al studiului lui Erich Fromm despre nazism şi autoritarism - "Evadare din libertate".

   http://commentarypress.com/essay-brainwashing.html
Timpul spune adevărul...
 

  

sus