Povestea
mea:
Cum şi de ce
am plecat de la Watchtower
Mă
numesc Işfa Alin, sunt născut în oraşul Arad, România, la 11
februarie 1971. De mic am fost însetat după cunoaştere, iar în
perioada adolescenţei am început să-mi pun întrebări despre sensul
real al vieţii, despre existenţa lui Dumnezeu, despre problema
suferinţei în lume şi despre faptul că viaţa omului este scurtă.
Aceste întrebări mi-au frământat ani de zile mintea. Din cauza
influenţei de la şcoală şi a unor emisiuni TV despre teoria
evoluţiei am înclinat să cred în evoluţie. Au existat perioade în
care oscilam în ceea ce credeam.
În anul
1990 am avut prima dată contact cu martorii lui Iehova, deoarece
unde lucram eu era o tânără care studia cu ei. După un timp am
început un studiu biblic regulat cu martorii lui Iehova. Ceea ce
m-a ajutat să-mi continuu studiul în ciuda opoziţiei din partea
familiei a fost că am înţeles că sensul vieţii este să trăim
veşnic, nu doar câţiva ani şi acest lucru îl va realiza
Dumnezeu.
În 1992
am devenit vestitor nebotezat în cadrul organizaţiei martorilor lui
Iehova, iar la 13 martie 1993 am făcut botezul în apă. Anii au
trecut şi eu progresam în cunoaşterea Scripturilor şi în dorinţa de
a face mai mult pentru Iehova Dumnezeu, astfel că în 1997 am
început pionieratul auxiliar, iar din ianuarie 1998 am început
pionieratul regular. Din aprilie, tot în acel an, am fost numit
slujitor ministerial în congregaţia Arad Centru şi mi s-a
încredinţat supravegherea Şcolii de Minister Teocratic şi
teritoriile congregaţiei.
Pe
parcursul anilor însă, atât datorită studiului individual intensiv,
cât şi datorită discuţiilor cu oameni din alte culte pe care îi
întâlneam în lucrarea de predicare, au apărut în mintea mea semne
de întrebare cu privire la unele explicaţii ale Turnului de veghe
care mă frământau. Cu toate acestea până în 1997 am fost foarte
exuberant şi naiv având o încredere deplină în Organizaţie, luam în
derâdere şi numai ideea că martorii lui Iehova nu deţin tot
adevărul. Îmi aduc aminte de o discuţie avută cu un prieten martor,
care a citit cartea Taina Împlinită, scrisă în 1917 după moartea
primului preşedinte al Societăţii, C.T. Russell. Pe baza
învăţăturilor lui, acest frate îmi spunea că citirea acestei cărţi
l-a pus pe gânduri, căci multe explicaţii s-au schimbat; eu însă
i-am spus: “Fratele meu, fii sigur că în momentul de faţă avem
lumina deplină sau oricum suntem aproape de ea, deci nu-ţi mai fă
probleme”. Dar după câţiva ani a trebuit să-i dau dreptate, eram
prea naiv şi încrezător în Organizaţie. Cu timpul nesiguranţa a pus
stăpânire pe mintea mea, am găsit tot mai multe discrepanţe între
Biblie şi învăţăturile Societăţii, dar nicidecum nu doream să iau
în calcul varianta că Organizaţia ar putea greşi. Mă amăgeam că
învăţăturile se vor schimba, sau că le voi putea trece cu vederea,
că nu sunt esenţiale.
Dar după
un timp, adunându-se tot mai multe întrebări, am trimis o scrisoare
la Filiala Martorilor lui Iehova din Bucureşti, scrisoare care
conţinea 12 întrebări. Nu am primit un răspuns direct, ci
supraveghetorul de circumscripţie a primit însărcinarea să-mi
răspundă la întrebări. El nu a primit un material cu răspunsuri,
deci trebuia să-mi răspundă pe baza învăţăturilor din reviste pe
care, în esenţă, le cunoşteam. Problema era că unele se
contraziceau între ele, iar altele contraziceau Biblia. O martoră
pe care am rugat-o să mă ajute în traducerea unor articole din
engleză, s-a exprimat astfel: “Filiala s-a spălat pe mâini de
întrebările tale nedorite”. În fine, am vorbit cu
supraveghetorul, care de fapt a spus că nu prea are timp să
discute, sugerându-mi să studiez mai mult, ca şi cum nu studiul ar
fi cel ce mi-a deschis ochii pentru a vedea contradicţiile. Am
discutat cu el vreo treizeci de minute şi nu am primit nici un
răspuns concret. Una din întrebări era: “Cum este compatibilă
participarea la curtea cu juri a unui creştin, având în vedere că
Turnul de veghe permite lucrul acesta (W 1/4 1997 p.27), cu textul
din 1 Corinteni 5:12, 13, unde se spune că nu trebuie să-i judecăm
pe cei din lume? Bătrânul de congregaţie prezent mi-a spus că sunt
dogmatic, că nu accept explicaţiile oficiale, şi astfel discuţia
despre întrebările mele s-a încheiat. Nu ştiu dacă motivul real a
fost lipsa de timp sau altceva, însă am fost indignat mai târziu
când am aflat că acelaşi supraveghetor avea timp pentru multe alte
lucruri.
Astfel
fiind dezamăgit, mi-am zis că nu mai are rost să mai trimit o altă
scrisoare, dar cu timpul contradicţiile pe care le-am văzut între
Biblie şi publicaţiile Societăţii s-au înmulţit, astfel că în 1999
m-am gândit să pun câteva întrebări la şcoala de pionieri la care
am luat parte. Am dat instructorilor de la şcoală o listă cu 5
întrebări, gândindu-mă să nu-i încarc cu prea multe. Discutând în
particular cu ei peste o oră, nu am primit nici un răspuns
satisfăcător, de fapt la două întrebări mi-au spus că nici
Societatea nu poate da răspuns, iar cu celelalte mai mult m-au
încurcat decât m-au lămurit, de pildă o întrebare suna astfel: “De
ce apostolii i-au botezat pe samariteni (Fapte 8:16) doar în
numele lui Isus, având în vedere că porunca din Matei 28:19, 20 era
să-i boteze în numele Tatălui, al Fiului, şi al spiritului sfânt?”
Unul din instructori mi‑a arătat că şi Corneliu care era dintre
neamuri a fost botezat tot în numele lui Isus Cristos (Fapte
10:48). Explicaţia primită la botezul numai în numele lui Isus era
că iudeii, ca popor de legământ, îl cunoşteau pe Tatăl şi pe
spiritul sfânt, dar nu-l cunoşteau pe Isus. Însă această explicaţie
mi-a adâncit îndoiala şi mai mult.
O altă
întrebare pe care am pus-o a fost din Matei 8:11. Ea suna astfel:
”De ce se prezintă Avraam, Isaac şi Iacov în Regatul cerurilor,
când ştim că ei au speranţă pământească?” Răspunsul luat din Turnul
de veghe al instructorilor, pe care de altfel îl ştiam, era că
Avraam îl reprezintă pe Iehova; Isaac pe Isus şi Iacov pe cei unşi,
astfel nu Avraam, Isaac şi Iacov vor fi în cer, ci Iehova, Isus şi
cei unşi. Dar eu i-am întrebat în continuare: “Pe cine reprezintă
profeţii din vechime care sunt puşi alături de aceştia în relatarea
paralelă din Luca 13:29?” Dar, deoarece în Turnul de veghe nu era
explicat şi acest lucru, nici instructorii nu au ştiut să-mi
răspundă.
După
aceea ne-am oprit asupra textului din Romani 11:25, 26, deoarece
Turnul de veghe aplică versetul 25 la Israelul carnal, iar versetul
26 la Israelul spiritual, ceea ce nu mi s-a părut corect, deoarece
aceste versete se leagă între ele. După o lungă discuţie, în care
instructorii nu au adus nici un argument solid pentru a susţine o
astfel de interpretare, un supraveghetor a spus în final: ”Din
punct de vedere gramatical ai dreptate dar trebuie să luăm
lucrurile logic”. La prima vedere pare o afirmaţie lipsită de
sens, pentru că gramatica este o parte esenţială a logicii folosite
în interpretarea textului, dar cred că am înţeles ce vroia să-mi
spună, ceva de genul: din punctul tău de vedere ai dreptate, dar nu
şi din punctul de vedere al logicii Turnului de veghe.
După
aceste evenimente, în toamna lui 1999 m-am hotărât să trimit o
scrisoare la Sediul mondial din Brooklyn, în special în legătură cu
învăţătura despre învierea cerească deoarece, studiind acest
subiect, mi-am dat seama că am îndoieli. Cu toate că era o
scrisoare clară şi respectuoasă, nu am primit nici un răspuns. Apoi
peste aproximativ două luni am trimis o altă scrisoare, mai
detailată decât prima, şi aceasta concentrându-se asupra plecării
la cer a celor unşi, plecare care conform Turnului de veghe a
început în anul 1918.
Întrebarea mea era în esenţă: “De ce noi învăţăm de trei etape ale
plecării la cer, adică cei morţi în Cristos învie în 1918 şi sunt
cu Isus, cei ce mor dintre cei 144.000 pe parcursul Zilei Domnului
învie instantaneu pe măsură ce mor, iar rămăşiţa merge la cer la
Armaghedon sau după Armaghedon. Cum se armonizează aceste etape cu
cuvintele: “Însuşi Domnul va coborî din cer…şi cei morţi în
comuniune cu Cristos se vor ridica primii; după aceea, noi cei vii
care vom supravieţui vom fi luaţi împreună cu ei în nori
pentru a-l întâmpina pe Domnul în aer…” (1 Tesaloniceni 4:16, 17,
NW)? Nu am primit nici un răspuns la întrebările din scrisori, cu
toate că acestea au ajuns la Brooklyn. Cei de acolo le-au trimis la
Filiala din Bucureşti, ca şi cum aceasta ar stăpâni mai bine
învăţăturile. Cei din Bucureşti le-au trimis la bătrânii din
congregaţia mea. Aceştia puteau face şi mai puţin în ce priveşte
rezolvarea problemei, în plus, aceştia au primit şi sfatul din
partea Filialei, pe care mi l-au transmis, şi anume să nu mă mai
gândesc la aceste lucruri. Pe lângă acest sfat ciudat pentru o
organizaţie care pretinde că are adevărul, mi s-au mai dat un
articol copiat dintr-un Turn de veghe şi câteva referinţe la cartea
Paradisul şi la câteva reviste. Dar aceste publicaţii nu răspundeau
la întrebarea mea, iar articolul copiat pe care l-am primit în
limba engleză, şi pe care mi l-a tradus o martoră care ştia bine
engleza, de fapt, nu rezolva de loc problema.
În
aprilie 2000 a fost vizita supraveghetorului de circumscripţie
când, de obicei, se fac numiri de bătrâni şi slujitori
ministeriali. Într-o seară, mergând spre casă cu un bătrân de
congregaţie, acesta mi-a spus: “Dacă nu trimiteai scrisorile cu
întrebări acum erai numit bătrân. Nu mai trimite scrisori şi la
vizita următoare a supraveghetorului de circumscripţie probabil vei
fi numit bătrân”. Mă bucur că atunci Dumnezeu m-a ajutat să
adopt o poziţie fermă, şi să-i spun: “Pentru mine adevărul este
mai important decât faptul de a avea privilegii; prefer să le
pierd, dar să aflu adevărul”, şi chiar aşa s-a şi întâmplat. În
mai 2000 am fost mustrat judiciar şi mi-am pierdut privilegiile de
pionier regular şi slujitor ministerial, dar să vă povestesc mai pe
larg ce s-a întâmplat.
Începând din anul 1999 mergeam o dată pe
săptămână la o familie pe care o agream şi studiam împreună fie din
manualul pentru pionieri, fie din cele trei sau patru capitole
biblice repartizate la Şcoala de Minister Teocratic. Era excelent,
ne simţeam bine, chiar o soră spunea că se simte mai hrănită decât
la întrunirile congregaţiei. O dată am fost doi fraţi şi trei
surori, citeam Biblia şi încercam să o înţelegem; astfel s-a ajuns
ca unii să-şi exprime dezacordul cu privire la unele explicaţii din
Turnul de veghe, mi-am exprimat şi eu părerea cu privire la anul
1914 deoarece, între timp studiind acest subiect şi calculul
referitor la cele 7 timpuri, am văzut că nu este lipsit de
obiecţii, şi am înţeles până la urmă că Isus nu a fost întronat în
1914, ci va fi întronat în viitor la venirea sa şi când va începe
„înnoirea tuturor lucrurilor” din mileniu (Matei 19:28; 25:31). În
seara aceea după ce am plecat, o soră s-a dus la un bătrân de
congregaţie şi i-a spus ceea ce am afirmat, lucru pe care l-am
aflat ulterior.
După
câteva zile, mergând să mă întâlnesc cu acel bătrân pentru a merge
în lucrare, am fost dus la Sala Regatului, unde mă aşteptau şi
ceilalţi bătrâni. Am fost luat dur, mai ales de unul dintre ei, dar
eu nu mai puteam să tac şi să duc în continuare povara faptului că
am înţeles că unele învăţături ale „sclavului fidel” sunt
discutabile, dacă nu chiar greşite. De aceea am spus: “Unele
învăţături sunt şubrede şi discutabile”. Pentru această singură
afirmaţie ulterior am fost chemat în faţa unui comitet judiciar
format din trei bătrâni, unde spălarea pe mâini faţă de întrebările
mele a continuat, de fapt ei spuneau: “Nu pentru întrebările
puse eşti aici, ci pentru afirmaţia ’că unele învăţături sunt
şubrede şi discutabile’”. După două runde de audieri la
diferenţă de câteva zile s-a luat decizia să mi se retragă
privilegiile, aflând ulterior ca am fost pe muchie de cuţit să fiu
excomunicat. În zilele acelea mi-a fost foarte greu, deoarece nici
atunci nu eram convins că fac bine ce fac sau că ar trebui să rămân
cu orice preţ ori să plec din organizaţie. Mă gândeam unde să merg
la adică, în care cult să fie mai bine. De atunci am început să iau
în calcul mai serios suspiciunea că această organizaţie ar putea să
nu fie SINGURA religie adevărată. A fost o perioadă foarte grea, am
avut dureri de cap îngrozitoare, am crezut că înnebunesc, am ajuns
dezorientat complet, m-am rugat la Iehova de zeci de ori pe zi şi
cred că rugăciunea m-a ajutat până la urmă să supravieţuiesc acelor
zile şi să ies din această situaţie.
În timpul
audierilor, mi-am argumentat afirmaţia că “unele învăţături sunt
şubrede şi discutabile” în felul următor: (1) Sclavul recunoaşte că
nu este inspirat de Dumnezeu, cel puţin nu aşa ca scriitorii
Bibliei; (2) S‑au schimbat pe parcursul timpului sute, dacă nu
chiar mii de învăţături; (3) Iar bătrânilor le-am pus următoarea
întrebare: “Poate cineva dintre voi să-mi garanteze că nu se vor
mai schimba învăţăturile?” Unul dintre ei mi-a răspuns că NU.
Trebuie să recunosc că mi-a fost teamă de excludere, astfel că la
unele întrebări de-ale lor m-am eschivat şi nu am răspuns. După ce
am plecat totuşi din organizaţie mi-a părut rău că atunci nu am
fost mai curajos, în a spune lucrurilor pe nume.
După ce
am fost mustrat judiciar şi mi-am pierdut privilegiile, am stat şi
am reflectat: Dacă Societatea Turnul de veghe deţine adevărul, este
atât de sigură pe ce susţine şi are atâtea argumente, de ce i-a
sfătuit pe bătrânii de congregaţie să mă îndemne să nu mă mai
gândesc la problemele biblice ridicate? Iubeşte oare organizaţia
adevărul în mod sincer, dacă mă îndeamnă să nu mai cercetez toate
lucrurile?
După
aceste evenimente am discutat de câteva ori mai multe ore cu doi
bătrâni de congregaţie, separat cu fiecare, şi cu un supraveghetor
de circumscripţie. Până la urmă un bătrân de congregaţie a
recunoscut, în particular bineînţeles, că din punct de vedere al
literei textului biblic aş avea dreptate, dar că trebuie să ne
supunem aranjamentului teocratic, conducerii organizaţiei, şi nu
putem accepta ca adevăr decât ceea ce vine de la Sclavul Fidel şi
Prevăzător. Pentru el nu era importantă informaţia sau învăţătura
în sine, ci doar dacă vine sau nu de la organizaţie. Celor mai
mulţi le e teamă să spună ce gândesc cu adevărat. De fapt oricine
pune la îndoială sau contestă în mod deschis, în conversaţie cu
alţii, explicaţiile Turnului de veghe riscă să fie exclus, ceea ce
înseamnă o despărţire totală de prieteni şi rude, fiind interzis
până şi un simplu salut pentru cei excomunicaţi.
Să vă
povestesc însă ceea ce am făcut mai departe. În 15 august 2000, am
trimis o ultimă scrisoare la preşedintele Milton G. Henschel.
Scrisoarea conţinea 12 puncte cu mai multe întrebări la fiecare
punct, pe care le-am formulat împreună cu un martor care îmi era
prieten şi cu care am discutat nelămuririle mele, cu toate că am
primit directiva din partea bătrânilor să nu mai discut cu nimeni
asemenea lucruri. Scrisoarea era plină de respect şi arăta printre
altele că pentru mine era o chestiune de viaţă şi de moarte şi, în
plus, nu era deloc tendenţioasă, prezentând punct cu punct
argumentele din publicaţii. Prin întrebări şi texte am încercat să
atrag atenţia asupra faptului că unele explicaţii nu stau în
picioare, dar să vă prezint pe scurt întrebările adresate
preşedintelui Societăţii:
1. Cu privire la Cristos,
despre câte veniri ale acestuia vorbeşte Scriptura? (Evrei 9:28;
Ioan 14:2, 3)
2. A avut loc venirea lui Isus
şi este deja prezent sau acestea sunt evenimente de domeniul
viitorului? (Apocalipsa 16:15, 16)
(a) Dacă venirea lui Isus a avut loc în 1914, atunci de ce mai
ţinem comemorarea (1Corinteni 11:26)?
(b) Au primit creştinii
unşi recompensa cerească începând din 1918 sau o vor primi în
viitor? S-a coborât deja Isus din cer (1Tesaloniceni 4:15-17)? Din
următoarele texte nu reiese că acest eveniment va avea loc în
viitor? (Coloseni 3:4; 2 Tesaloniceni 1:7-10 în comparaţie cu 1
Tesaloniceni 3:13; 2 Timotei 4:8; Apocalipsa 22:12; Tit 2:13;
Filipeni 3:20, 21).
3. A început Regatul lui
Dumnezeu să-şi exercite deja autoritatea asupra naţiunilor lumii,
sau acesta este un eveniment de domeniul viitorului? (Daniel
7:13,14). A venit Isus în 1914 cu norii cerului?
4. Trăim în prezent „ziua
Domnului” sau urmează să vină (Apocalips 1:10; 1 Corinteni 1:7, 8;
compară cu 2 Tesaloniceni 1:7, 8; Filipeni 1:6, 10; Luca 17.29,
30)?
5. Privitor la parabola despre
cele 10 fecioare a avut loc în anul 1914 strigarea: ”Iată mirele,
ieşiţi-i în întâmpinare”, sau este un eveniment viitor (Matei
25:1-13)? Oare v. 13 nu subliniază necunoaşterea zilei şi orei
sosirii mirelui (Apocalipsa 19:11-27)?
6. Referitor la parabolele cu
talanţii şi minele menţionate de Isus, a avut loc o recompensă
pentru sclavii fideli şi judecata pentru sclavii nedrepţi, sau sunt
evenimente viitoare (Matei 25:14-31; Luca 19.11-27)?
7.
A căzut deja Babilonul cel mare sau
este un eveniment ce urmează necazului celui mare (Apocalipsa 18:1,
2, 8, 16, 17, 19; compară cu 17:16-18)?
8. A avut loc războiul din cer
purtat de Mihail (Apocalipsa 12:7-12)?
9. În
armonie cu explicaţia revizuită a lui Matei 24:15, 16 cum că lucrul
dezgustător care provoacă pustiire se va aşeza în locul sfânt în
viitor, cum putem corela aceasta cu Daniel 12:7, 11, 12 care este
explicat că s-au împlinit din începând din 1914?
Dacă o să analizaţi
răspunsul pe care l-am primit, o să observaţi că nu mi s-a răspuns
la cele mai multe dintre întrebări. Dar să vă redau cuvânt cu
cuvânt scrisoarea primită:
(traducere)
Dragă frate Alin:
Scrisoarea dvs. Către fratele Milton Henschel a fost atribuită de
el Departamentului pentru scriere pentru un răspuns. Mai întâi aţi
pus câteva întrebări referitoare la venirea şi prezenţa lui Isus
Cristos.
În timp
ce unele traduceri ale Bibliei folosesc alternativ cuvintele
greceşti “prezenţă” (pa-rou-si¢a) şi venire (er-kho-mai),
fiecare dintre aceste cuvinte greceşti are un înţeles unic atunci
când se referă la evenimente care îl privesc pe Isus de la şi după
sfârşitul timpurilor stabilite ale naţiunilor şi la timpul când va
primi autoritate ca rege. Articolul de la p. 11 până la 14 din 15
august 1996 din Turnul de veghe aduce dovezi că “prezenţa” lui Isus
începe din 1914 şi se referă la o perioadă de timp care va culmina
cu distrugerea celor răi în timpul “venirii” sale (Matei 24:3,
29-31). Este adevărat, aşa cum aţi menţionat, că data “venirii”
sale ca judecător nu este cunoscută (Matei 24:42-44). Totuşi,
începutul prezenţei sale sau instalarea sa ca rege ceresc al lui
Dumnezeu a avut loc la sfârşitul “timpurilor fixate ale naţiunilor”
(Luca 21:24). În ceea ce priveşte potopul din zilele lui Noe, Isus
a spus: ”Căci, aşa cum au fost zilele lui Noe, aşa va fi prezenţa
Fiului omului. Căci, aşa cum erau oamenii în acele zile dinainte de
potop… şi nu au acordat atenţie până când a venit potopul şi i-a
măturat pe toţi, aşa va fi prezenţa Fiului omului” (Matei
24:37-39). Acele “zile dinainte de potop”, care au implicat o
perioadă de timp hotărâtă de Dumnezeu ca fiind perioada ultimilor
zile ale acelei lumi, corespund “prezenţei” lui Isus. Aceasta a
început în 1914 şi va culmina cu marele necaz care corespunde
potopului.
În ceea
ce priveşte 1 Corinteni 11:26, în care se spune că Cina Domnului e
comemorată “până când soseşte el (Isus)”, îţi sugerăm să studiezi
pagina 5 a ediţiei din 15 martie 1993 a Turnului de veghe.
Apostolul Pavel vrea să spună cu siguranţă că respectarea
memorialului va continua până când Isus va primi urmaşii lui unşi
în cer printr-o înviere la timpul “prezenţei” lui, în acest fel
“sosind” pentru ei până când şi cel din urmă va fi înviat (Ioan
14:3; 1 Tesaloniceni 4:14-17).
Aţi
întrebat de asemenea dacă unii dintre creştinii unşi şi-au primit
recompensa cerească începând din 1918 sau şi-o vor primi cu toţii
în viitor. O discutare completă a cuvintelor apostolului Pavel de
la 1 Tesaloniceni 4:14-17 poate fi găsită la paginile 22-31 a
ediţiei din 15 iunie 1979 a Turnului de veghe şi în Insight on the
Scriptures, Vol. 2, p. 787, sub titlul “căsătoria Mielului”. 2
Tesaloniceni 1:7-10 nu se referă la învierea celor unşi, ci pur şi
simplu vorbeşte despre timpul în care Iehova, printr-o revelaţie a
Domnului Isus din ceruri cu îngerii lui puternici, va aduce
distrugerea sistemului rău şi în felul acesta, va oferi uşurare
pentru cei unşi care sunt în viaţă pe pământ.
Suntem
receptivi la întrebările dvs. În legătură cu ce baze scripturale
avem noi de am ajuns la concluzia că Regatul lui Dumnezeu a început
să guverneze peste naţiuni în 1914. După cum vă daţi seama Psalmul
110:1 a început să se aplice după ce Isus s-a înălţat la cer în
anul 33 e.n. şi “s-a aşezat la dreapta Tatălui” (Evrei 10:12). În
timp ce Efeseni 1:20-23 se referă la Isus ca fiind preamărit “cu
mult deasupra oricărei forme de guvernământ, oricărei autorităţi şi
puteri şi domnii”, acest lucru nu înseamnă că în urma acestei
preamăriri, el trebuie să-şi exercite autoritatea asupra tuturor
naţiunilor. Versetul 22 explică faptul că Dumnezeu "l-a făcut
stăpân peste toate lucrurile congregaţiei”. În timpul mutării “în
regatul Fiului iubirii sale”, Isus nu s-a comportat ca rege peste
naţiuni. Aceasta urma să se întâmple în momentul în care Dumnezeu a
dat porunca: “Du-te şi stăpâneşte în mijlocul duşmanilor tăi”
(Coloseni 1:13; 31:1; Psalmul 110:2). Faptul că Isus îşi începe
domnia peste naţiuni “în mijlocul duşmanilor săi” arată că
naţiunile nu vor fi distruse în vremea când i se va da această
autoritate regală.
Cu
siguranţă, Apocalipsa 12:10-12 dezvăluie clar că în timpul
Regatului lui Dumnezeu şi a începerii “autorităţii lui Cristos”,
vor exista încă naţiuni sub influenţa Diavolului şi vor provoca o
mare suferinţă pământului. Aceasta nu va dura mult timp, ci o
“scurtă perioadă de timp” şi apoi de asemenea naţiunile vor fi
distruse în timpul bătăliei Armaghedonului. – Vezi Turnul de veghe,
1 martie 1978, p. 21-26.
Aţi mai
cerut alte detalii despre “lucrul dezgustător care provoacă
pustiire”, aşa cum e menţionat în Matei 24.15, 16 şi Daniel
12:11.
Daniel
12:11 vorbeşte despre o „aşezare” a lucrului dezgustător care
provoacă pustiire. Această aşezare sau instalare a “lucrului
dezgustător” a avut loc atunci când Liga Naţiunilor a fost formată
şi anunţată ca fiind singura speranţă de pace. Liga a fost oficial
propusă în ianuarie 1919. Astfel, în acest mod, a ajuns să fie
plasată pe scena mondială (vezi cartea Profeţia lui Daniel, p.300
şi Turnul de veghe din 1 noiembrie 1993, p. 10, 11). Această
aşezare a lucrului dezgustător la formarea sa e destul de diferită
de acţiunea descrisă în Matei 24.15. Acolo “lucrul dezgustător”
este descris ca “stând într-un loc sfânt”. În primul secol, această
aşezare agresivă se referă nu doar la existenţa armatelor romane,
ci şi la asaltul lor asupra Ierusalimului, ajungând chiar la zidul
Templului sau la locul sfânt. Aşadar împlinirea modernă va avea loc
atunci când naţiunile asociate cu Naţiunile Unite “vor sta” într-un
mod asemănător în regatul creştin, aşa-numitul loc sfânt, astfel
începând marele necaz. – Vezi şi Turnul de veghe din 1999, 1
noiembrie p. 17, 18.
Ne dăm
seama că nu am acoperit toate întrebările pe care le-aţi ridicat în
scrisoarea dvs. Dar, sincer vorbind, o cercetare personală completă
din partea dvs. Vă va ajuta să găsiţi răspunsuri în publicaţiile
noastre şi la celelalte întrebări pe care le mai aveţi.
Avem
încredere că informaţiile oferite, împreună cu sugestiile, vă vor
fi de ajutor.
Prin
scrisoarea noastră vă trimitem dragostea noastră creştină şi cele
mai bune urări.
Fraţii
voştri, în serviciul lui Iehova,
Watchtower
Bible and Tract Society of New York, Inc.
Înainte
încă de a primi răspunsul, am început să nu mai fiu mulţumit cu
încurajări de felul: “Nu are importanţă dacă Isus a venit sau
nu, dacă este întronat sau nu… dacă sclavul greşeşte, el va fi tras
la răspundere”. M-am gândit că dacă lucrurile stau aşa, nici
catolicii nu vor fi traşi la răspundere pentru că se închină la
icoane, ci doar ierarhia lor şi papa.
Mi-am
dat seama că dacă suntem atât de intransigenţi în condamnarea
erorii la alţii, trebuie să aplicăm aceeaşi unitate de măsură şi la
noi. Dacă Iehova urăşte minciuna, atunci o urăşte şi la noi. Îmi
aduc aminte ceea ce era în inima mea şi ceea ce am simţit din cauza
dezamăgirii faţă de religia pe care o credeam singura adevărată. A
trebuit să plec din Organizaţie, dar chiar înainte cu ceva de a
pleca, m-am reechilibrat spiritual, continuând să cultiv o relaţie
personală cu Dumnezeu. Aceasta era prin septembrie 2000. M-am
apropiat tot mai mult de Dumnezeu în rugăciune şi, cu cât mă rugăm
şi mă apropiam mai mult de el, cu atât deveneam mai conştient nu
numai de starea reală de păcat, ci şi de faptul că Dumnezeu mă
iubea şi că Isus a murit şi pentru mine. Cu toate că din punct de
vedere al religiei mele eram ireproşabil, totuşi eram corupt şi,
cum spune apostolul Pavel, din cale afară de păcătos. Viaţa mea
disciplinată nu era până la urmă decât o rutină care nu putea
înlătura păcatul.
Atunci
m-am căit sincer în faţa lui Dumnezeu prin Isus Cristos, cerându-i
sincer să mă ierte şi m-am abandonat în braţele lui, căci nu ştiam
ce să fac din punct de vedere spiritual (adică la ce altă religie
să merg care să fie mai adevărată). Şi, cu toate că atunci încă mai
eram la martori (oficial m-am dezasociat abia în octombrie 2000),
am simţit că Dumnezeu mă învăluie cu dragostea sa mai mult ca
oricând, am simţit o bucurie şi o pace fără margini. Cu toate că nu
ştiam unde să merg şi ce urmează să fac, am devenit liniştit şi cu
totul încrezător în Dumnezeu.
În aceea
perioadă am simţit că în familie şi nu numai, încep să manifest cu
adevărat roadele spiritului fără să mă străduiesc sau să le
cultiv cum învăţasem înainte. În termenii în care gândesc şi
mă exprim acum, dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în mine şi eu
la rândul meu manifestam dragoste în mod natural, fără să mă forţez
sau să mă străduiesc. În situaţiile tensionate am început să simt
acea putere de calm a iubirii lui Dumnezeu care nu mă lasă să mă
enervez. Nu mai trebuia să mă controlez eu, pentru că puterea lui
Dumnezeu era parcă peste mine mai mult ca oricând. Chiar cineva m-a
întrebat atunci (septembrie 2000) dacă am spiritul sfânt şi
eu am simţit şi am avut libertatea să spun că da, căci am simţit
mărturia spiritului lui Dumnezeu în mine. Cel mai important lucru
este că mă simt un copil al lui Dumnezeu născut din el şi sigilat
cu spiritul sfânt pentru ziua răscumpărării (Efeseni 4:30).
În
prezent îi slujesc lui Dumnezeu cu o conştiinţă împăcată alături de
o adunare nedenominaţională din Arad. Ce crede grupul meu din punct
de vedere doctrinal – pentru că şi noi credem ceva – şi ce
perspective vedem noi în ogorul creştin, puteţi afla la: http://calea.uv.ro
Contact:
calea@rdslink.ro
Telefon:
0740553771
Mărturia de mai
sus este extrasă dintr-un material accesibil la
http://calea.uv.ro/carti/martori-yhwh.htm
|