BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Contents

Home
Index
Sclavul fidel şi prevăzător
Respectarea autorităţii acordate de Dumnezeu
Lucrează Dumnezeu printr-o organizaţie?
Sclavul fidel - un puzzle teologic?
Trei Disertaţii asupra învăţăturilor Martorilor lui Iehova
“Interviu” exclusiv despre organizaţie
Biserici abuzive
Sectele – trăsături caracteristice
Idei întemniţate
Unde altundeva?
Riscul idolatriei faţă de organizaţie
Religia organizată şi maturitatea
Legalismul I
Manualul bătrânilor (KS)
Unitate şi conformitate
Sânge si viaţă, lege şi iubire
Dacă majoritatea greşeşte
Numele divin în Noul Testament
Numărul 144.000 - literal sau simbolic?
Paradoxul numelui anonim
Diverse
Oameni care gândesc? Nu, mulţumesc!
Reforme neaşteptate în organizaţie?
Alt trosc-pleosc?
Numiri fără ierarhie?
Întrebări care ne-ar putea pune pe gânduri...
Statutul lui Stafford faţă de Watchtower
Uniţi într-un spirit!
Dezbatere: Biserici locale sau confesionale?
Creştinul şi bisericile denominative
E-watchman către Corpul de guvernare
Anul 1914:
Jocul generaţiei calculate
Generaţia care n-a fost niciodată
Este mai târziu decât crezi?
Revizionism şi realitate
„Adevărata rămăşiţă”
Istoria schimbării anului 606 în 607 î.e.n.
„Dovada” Watchtower
Schimbări referitor la anul 1914?
Controlul pierderilor
Libertate de gândire
Campania Societăţii împotriva apostaziei
Este greu să schimbi felul în care vezi lucrurile
Dacă ai fi în situaţia să te dezasociezi
Martorii lui Iehova şi politica evitării
Două feluri de vorbire despre ură
Cum sunt anatemizaţi foştii membri
Loialitatea explozivă
Prietenii condiţionate
Hainele noi ale împăratului
Cine poartă răspunderea?
Preţul conştiinţei
Milenarism american
Instituţionalizare
Escatologie
Sigilarea celor 144.000
Capetele fiarei
Scandalul ONU
Scrisoarea Societăţii către Filiale
Societatea s-a dezasociat de ONU !
Comunicatul ONU din 4 martie 2004

 
Acasă
Martorii Online
Înapoi Înainte
 
 

Mărturii

 

 

Bătran de congregatie Angelo:

 

 

 

 

                       Angelo si martori lui Iehova                      Tradus din italiană [1]

 

 

 

                Marturia unui batran care a parasit congregatia dupa 20 de ani de asociere

 

 

 

           

Ultimul contact cu Societatea martorilor lui Iehova, desi in aparaenta  stangaci si rece, ascundea 20

de ani de totala daruire si conformare fata de regulile rigide ale congregatiei. In textul scrisorii naastre trimisa la Roma si congregatiei locale, erau scrise urmatoarele: ‚ Va comunicam decizia noastra de-a ne dezasocia fata de Societatea Turnul de Veghe. Orice alta comunicare a voastra va rugam sa ne-o trimiteti doar in scris.’ Aceasta a fost ultimul raport al nostru  cu Societatea, datat pe 6 noiembrie 1995.

 

 

Inceputul conflictului este de cautat cu trei ani in urma, cand din via Buflaotta – sediul Betel al martorilor lui Iehova la Roma, Italia – au inceput un proces de epurare al congregatilor din orasul nostru. Pentru conducerea din Roma situatia era foarte grava: se intregistrau foarte putini vestitori, erau in crestere persoanele inactive precum si diz-asociarile, si asta insemna ca cineva era responsabil si vinovat; ecuatia cu totul facila era urmatoarea: criza in congregati = necesitatea de-a schimba batrani ‚vinovati’. Acesta nu era insa adevarat, ci facea parte dintr-o criza generala care era prezenta tot mai evident si continuu in toate tarile lumii. Oricum aceasta obsedare cu un ‚tap ispasitor’ inceputa la Roma  s-a concretizat tot mai mult in directivele Supraveghetorului de circumspictie. Astfel in primele luni ale anului 1992, Supraveghetorul  a scris dspre congregatia noastra pe langa formularul S-303[2] de trims la Roma:

 

 

            ‚ Va informez asupra conditiei spirituale ale acestei congregatii. Este fara dubiu ca activitatea in general este in evidenta reducere, multi sunt aceia care incetinesc pasii lor ... recent au fost 2 diz-asocieri, 8 iregulari, 40 de vestitori sunt sub media de 9 ore in timp ce 28 sunt sub media de 4 ore , 71 nu fac vizite, 90 nu conduc studii biblice, iar dintr-un total de 110 de vestitori doar 85 sunt prezenti la studiul biblic tinut martea.

 

 

Este cu adevarat inspaimantator acest raport pentru o fabrica care care tine la profituri, insa nu cred ca ar trebui sa fie pentru acele persoane care sunt responsabile de constintele acelora care vor sa fie oameni de credinta. Nimic nu se zice in acest raport despre stiuatia reala si dramatica a indivizilor si a famililor ce faceau parte din congregatie. Nimic despre saracia lor, somaj, probleme ale celor in varstra, situati grele familaire, cu separari si cazuri de delicventa minorila, si multe altele. Azi ma intreb: unde este interesul real pentru persoane, unde este importanta cultivarii calitatilor crestine in congregatie sau unde este emaptia fata de acele familii cu probleme serioase?  Din pacate, ceea ce este mai important sunt calculele, numerele, cifrele si care impreuna  dadeau – daca erau bine studiate si analizate – un profit bun pentru ‚contabilitatea Romei’.  In aceleasi zile, intr-o circulara adresata tuturor batranilor din Italia, datata pe 1/2/1992, congregatia centrala manifesta ingrijorarea deoarece, desi se inregistra o crestere de vestitori in ultimi 5 ani, nu crescusera in mod adegvat  contributile de trimis la sediul central:

 

       ‚ S-a inregistrat o usoara diminuire a contributilor ... Avem incredere in voi ca veti putea ajuta congregatile locale sa inteleaga pe deplin propriul privilegiu in a  contribui  in mod regular la lucrarea mondiala.’

 

 

Pe scurt trebuia decisa o anumita cota de lire de trimis in fiecare luna , adaugand pe langa aceasta tot ceea ce ramanea la sfarsitul luni in conturile congregatiei locale. Trist, dar adevarat!

 

Sa ne intoarcem insa la noi: imediat ce am primt scrisoarea Supraveghetorului, Societatea a trimis in congregatia noastra, acel tip de om pe care Biserica medievala  in 1300  trimitea pentru a decoperi si a condamna eretici, ‚inquistor intrepidus’, adica un batran pionier special cu functii imediate de guvern insotit de catre alti pionieri regulari, ce erau colaboratori lui. Au inceput vizitele acestui ‚trimis’ in toate familile congregatiei, carora li-se puneau intrebari mai mult sau mai putin pe fata despre viata privata a membrilor congregatiei si a famililor lor. In acea perioada eram 4 batrani, eu eram secretar, dar in cateva luni tot acesta a cazut, deoarece trimisul a considerat ca era bine sa se faca o purificare a congregatiei, deoarece nu mai era activa pentru cei de sus.

 

As vrea sa ma intorc putin in trecut. Am cunoscut asa-zisul adevar in 1975 si impreuna cu vitoarea mea sotie ne-am botezat in 1980, desi majoritatea rudelor mele erau deluze fata de noi. Precum toti, am inceput sa abdonam toti prieteni nostri, si ne-am facut prieteni din congregatie, ce trebuiau sa fie prieteni eterni.  In 1982 am devenit slujitorul ministerial, iar in 1985 am devenit batran intr-o congregatie. Anul urmator, insa, casatorit deja de doi ani, trebuia sa plec pentru a demonstra ceea ce inseamna integritatea crestina. Aveam 28 de ani si mai trebuia sa sustin doar 2 examene la facultatea de medicina pentru a-ma licentia, insa nu am reusit sa scap de chemare la armata: asa ca, a trebuit sa fac 12 luni in inchisoarea militara la Peschiera del Garda. Nimeni nu stia ce inseamna cu adevarat ‚integritaea crstina’, atat batrani cat si noi cei tineri nu stiam cum sa-o explicam, insa stiu ca unicul cuvant ce insemna era un adevarat ordin: inchisoare cu orice pret.

 

Cei din tribunalul militar ne-au propus diferite solutii: aramata fara armament, inlocuirea armatei cu o perioada de voluntariat, dar nu era nimic de facut, toate acestea erau propuneri diavolesti pentru minsitri de cult atunci cand erau intrebati. ‚Nu mai scrieti Societati, pentru ca oricum nu va vor mai raspunde’, asa ne ziceau !! Totul facea parte din faimoasa ‚strategie teocratica’ care avea scopul  de-a pastra integritatea legala a congregatiei centrale cu sediul la Roma, deoarece era in curs recunoasterea legala a organizatiei in Italia.

 

Odata ce am terminat acasta perioada, am revenit acasa si in congregatie, am terminat licenta in medicina, dupa care au inceput cu presiuni pentru a intra pe timp indelungat in ‚comitetul sanitar’. Pentru cei din congregatie, ar fi trebuit sa ma specializez, pentru ca apoi sa conving doctori primari si directori de la clinicele chirurgice din tinutul si orasul meu, ca folosirea tansfuziilor de sange era cu totul anti-stintific si impotriva medicinei, si ca daca nu ar fi facut transfuzii de sange martorilor lui Iehova ar fi devenit faimosi in toata lumea. Desigur, pe langa aceasta, la fiecare sfarist de an duceam diferite cadouri. Faptul cel mai socant pentur mine ar fi fost ca eu sa am rolul principal in Comitat!  Ar fi trebuit, cu responsabilitatea mea, sa externez pe toti acei frati care aveau nevoie de griji si tratamente medicale si sa-i plasez nu stiu unde, probail in nu stiu ce faimoasa clinica privata din Roma unde se tratau si se vindeca de boli fara a se folosi de transfuzii de sange. Raspunsul meu a fost un decis, nu!

 

 

Aceste evenimente s-au intamplat exact in contextul operatiei de epurare in congregatia noastra, precum va ziceam mai sus. E clar ca trebuia gasit un motiv teocratic suficient de valid pentru a-ma schimba din pozitia de batran. Luand in considerare faptul ca avem un orar de lucru destul de intens, care ma obliga sa ma indepartez destul de des de casa mea, m-au acuzat ca dedicam prea putine ore ministerlui precum ar fi trebuit sa faca un batran ( ar fi trebuit sa dedic intre 14 si 16 ore de servicu pe luna ). Solutiile alternative era ori sa las serviciul meu, atat eu cat si sotia mea, ori sa demisionez din pozitia de batran in congregatie. Acestea sunt cuvintele pe care mi le-a zis Supraveghetorul de circumspictie, cu termeni si ton duri si perentoriu. Era imposibil sa contestez.

 

 

Deja de-a lungul acelei adunari alti batrani au fost eliberati din functie, unul pentru ca a fost acuzat de lacomie, un altul pentru ca avea in familia lui un fiu care mergea la universitate, asadar nu era de exemplu, si un al treilea pentru ca din cand in cand sambata mergea la pescuit in loc sa sa mearga pe teren. In ceea ce ma priveste am decis sa nu demisionez de pe pozitia mea. Am inceput sa scriu personal Societatii, care printr-o scrisoare ne-a spus sa asteptam. Trimisul special, care de-a acum guverna in toata congregatia mi-a zis cuvinte foarte ‚mangaietoare’, zicandu-mi ca situatia mea era deja decisa in ceruri si ca nici un om nu ar fi putut sa o schimbe!

 

 

Dupa un lung silentiu durat luni de zile, Societatea incepu sa vorbeasca! Printr-o scrisoare zicea ca a numit un comitat de serviciu care ar fi examinat modul meu de a fi cu un spirit impartial. Am avut parte un lung si inutil interogatoriu, iar la un moment dat unul dintre ei m-a intrebat daca am vorbit despre aceasta situatie cu sotia mea: era o intrebare cu capcana! Am raspuns afirmativ si am adaugat ca ea a ramas foarte indurerata, confuza, ca a plans mult si ca din acea zi in care am vorbit cu ea a avut o intrerupere de sarcina, care incepuse de 2 luni! Raspunsul lor imediat  si la unison, a fost ca tocmai pentru ca am vorbit de chesti secrete si confindentiale cu sotia mea am pierdut toate privilegile.

 

 

Din acea zi am incetat sa frecventam adunarile. Intre timp au inceput vizitele in casa noastra din partea a noi supraveghetori si batrani care incercau sa recupereze ceea ce era deja pierdut. Deja, sensul de dreptate, de onestitate, de dragoste fata de aproapele au fost incalcate si nu mai aveau nici un efect vizitele lor. Am considerat ca era necesara o separare neta fata de organizatie si am trimis lor o scrisoare de dezasociere.

 

 

                                                                                                                          

 

                                                                                                                             Angelo


 

 



[1] Cu permisul celor de la  http://www.infotdgeova.it/debora.htm .

[2] Probabil un formular completat de supraveghetorul de circumscriptie.

 

 

  

sus