bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
Contents

Home
Index
Sclavul fidel şi prevăzător
Respectarea autorităţii acordate de Dumnezeu
Lucrează Dumnezeu printr-o organizaţie?
Sclavul fidel - un puzzle teologic?
Trei Disertaţii asupra învăţăturilor Martorilor lui Iehova
“Interviu” exclusiv despre organizaţie
Biserici abuzive
Sectele – trăsături caracteristice
Idei întemniţate
Unde altundeva?
Riscul idolatriei faţă de organizaţie
Religia organizată şi maturitatea
Legalismul I
Manualul bătrânilor (KS)
Unitate şi conformitate
Sânge si viaţă, lege şi iubire
Dacă majoritatea greşeşte
Numele divin în Noul Testament
Numărul 144.000 - literal sau simbolic?
Paradoxul numelui anonim
Diverse
Oameni care gândesc? Nu, mulţumesc!
Reforme neaşteptate în organizaţie?
Alt trosc-pleosc?
Numiri fără ierarhie?
Întrebări care ne-ar putea pune pe gânduri...
Statutul lui Stafford faţă de Watchtower
Uniţi într-un spirit!
Dezbatere: Biserici locale sau confesionale?
Creştinul şi bisericile denominative
E-watchman către Corpul de guvernare
Anul 1914:
Jocul generaţiei calculate
Generaţia care n-a fost niciodată
Este mai târziu decât crezi?
Revizionism şi realitate
„Adevărata rămăşiţă”
Istoria schimbării anului 606 în 607 î.e.n.
„Dovada” Watchtower
Schimbări referitor la anul 1914?
Controlul pierderilor
Libertate de gândire
Campania Societăţii împotriva apostaziei
Este greu să schimbi felul în care vezi lucrurile
Dacă ai fi în situaţia să te dezasociezi
Martorii lui Iehova şi politica evitării
Două feluri de vorbire despre ură
Cum sunt anatemizaţi foştii membri
Loialitatea explozivă
Prietenii condiţionate
Hainele noi ale împăratului
Cine poartă răspunderea?
Preţul conştiinţei
Milenarism american
Instituţionalizare
Escatologie
Sigilarea celor 144.000
Capetele fiarei
Scandalul ONU
Scrisoarea Societăţii către Filiale
Societatea s-a dezasociat de ONU !
Comunicatul ONU din 4 martie 2004

 
Acasă
Martorii Online
Înapoi Înainte
 
 

Mărturii

 

 

Lanturile credintei:

 

 

 

 

                 Marturie publicata in revista Il regno N.867 – 15 octombrie 2000[1]

 

                                        Numele persoanei a fost schimat.

 

 

 

 

Aveam  doar 12/13 ani si incepusem deja sa-ma intreb de ce eram pe acest pamant, si daca Dumnezeu avea un scop pregatit pentru mine. Doar azi imi dau sema cat de mult acele ganduri si intrebari de fetita m-au influentat in-a mi determina drumul vietii mele, deoarece acestea m-au pregatit emotional si mintal ca sa receptionez mesajul ce avea sa-mi fie prezentat peste cativa ani. Intr-o zi o femeie mi-a aratat in Biblia ei, ca Dumnezeu in curand ar fi adus o lume noua, in care persoanele ar fi trait in pace, unde moartea nu ar mai fi existat si  unde dreptatea va domni in etern. Pentru a realiza aceasta, Dumnezeu insa ar fi distrus mai intai pe toti oameni rai: asadar era de urgenta maxima sa ascultam ceea el ar avea de spus. Cu biblia in mana, acea doamana imi zise ca printre acei oameni care se pregatesc pentru noua lume, se afla si multe persoane oneste care iubesc dreptatea si fraternitatea si ca deci, era posibil sa traim chiar de acum intr-un paradis spiritual, in mijlocul unicului si adevaratului popor al lui Dumnezeu: martori lui Iehova.

 

E usor de imaginat cum toate acestea au fost receptionate de catre mintea mea de adolescenta, astfel ca la 16 ani cand am intalnit martori lui Iehova, m-am gandit ca acestia erau rspunsul la intrebarile mele. Am inceput un studiu biblic cu ei, cu entuziasmul specific al acelei varstre tinere si fara sa fiu constienta de adevarata natura a organizatiei, fata de care incepeam sa apropi si si sa ma leg din punct de vedere psihologic tot mai mult. In realitate martori lui Iehova nu studiaza Biblia, chiar daca ei afirma contrariul, ci de fapt ei se folosesc de instrumente auxiliare, carti si brosure ce contin doctrinele esentiale ale organizatiei. Pe ici si acolo se gasesc citatii biblice introduse cu scopul de-a intari si a sustine argumentatile lor, insa sunt citatii care in marea lor majoritate sunt scoase din contextul lor propriu. Aceste manuale au oricum scopul lor pirncipal in a predispune mintal cititorul precum doreste organizatia. Daca apoi mai adaugam ca textul lor biblic este prelucrat, si acesata in lipsa de cunostinta de cauza de catre martori, putem atunci sa intelegem mai bine cum de atatea persoane simple pot sa creada tot ce aceasta organizatie invata ca fiind de la Dumnezeu!

 

 

Organizatia se foloseste de tehnici de convingere foarte rafinate pentru a induce noii membri (incosntienti) ca sa adereze in maniera ‘totala’ si sa sa asculte in mod pasiv ‘adevarurile absoulte’  ce sutn dictate de catre cei de sus. Cu timpul, inevitabil in mintea adeptului se contureaza idea ca acesta este ‘unicul’ si adevarat popor a lui Dumnezeu si ca nu poate sa exsite mantuire in afara lui. In minte si in constient, organizatia si Dumnezeu devin o simbioza, fara distinctie intre ele, astfel ca a asculta de organizatie inseamna implicit a asculta de Dumnezeu si a ne-asculta de organizatie inseamna deasemenea a ne-asculta de Dumnezeu. In consecinta cei de sus, adica cei din ‘Corpul Directiv’ (CD), vor putea ‘sfatui’ si ‘indica’ orice comportament cei ei retin util in atingerea scopului lor, siguri de faptul ca majoritatea ‘oilor’ va asculta fara prea multe intrebari. Toate acestea si multe altele nu mi-erau cunocute, astfel ca mintea mea tanara a fost influentata si transformata usor: o schimbare dintr-o persoana intr-un robot. A fi martora a lui Iehova a devenit pentru mine lucrul cel mai important din viata mea,  mai mult, devenise unicul lucru din viata mea. In mentalitatea martorilor nu este loc pentru prieteni in afara fratilor; nu numai, daca cei din familie nu se convertesc la martori acestia nu pot fi considerati ca si bune prieteni/relati.

 

 

‘Toata lumea se afla in mainile celui rau’: deci e de inteles ca Satana se foloseste de ‘cei din afara grupului’ pentru a incerca sa descurajeze pe ‘cel fidel’ in a continua in ministerul ‘sacrul’ in mijlocul poporului lui Dumnezeu. Persoana ‘inteleapta’ va evita cu siguranta astfel de prieteni si va sta strans legat de ‘adevarati’ slujitori ai lui Dumnezeu. Astfel, inevitabile sunt conflictele familiare si resentimentele ce acestea produc; in mijlocul familiei se devine cosntienti ca persoana iubita nu mai e aceiasi ca si inainte, ca o schimbare s-a produs si ca aceasta distruge echilibrul familiar, dar deasemenea se intesifica surpriza in fata noilor rationamente pe care cei doi incep sa le faca. Deoarece sunt considerate de la ‘Satana’, in mintea noului adept, sarbatorile de nastere, Pastele, Craciunul si alte sarbatori sunt interzise si scoase afara din calendare si din traditie.

 

 

Aceste doua lumi inconciliabile intre ele, devin in mijlocul familiei o realitate cruda, dialogul se intrerupe pentru a se transforma in mutism rigid, care la randul lui e intrerupt spordaic sau frecvent - depinde de persoane si de circumstante – de reacti tari sau de conflcite mai mult sau mai putin violente. Departe din punct de vedere afectiv fata de cei dragi, unicul punct de referinta pentru noul membru devine grupul, unde el este convins tot mai mult ca aici poate gasi ‘adevarata’ intelegere, armonie si afectiune. In acest moment cercul se inchide: izolat de catre rude si prieteni, vazuti acum ca si potentiali dusmani, individul se afla in afara societatii reale, prompt din punct de vedere psihologic ca sa dopteze ca si noua familie grupul de apartenenta si deasemenea sa-si inuseasca metode si comportamente conisderate ca si unicele aceptabile.

 

 

Controul minutios al informatiilor din partea celor de sus duce la faptul, ca orice informatie data martorilor lui Iehova sa fie selectionata si prezentata conform gandirii CD. Acest mod de informare in sens unic impiedica mintii sa analizeze datele si sa lase spatiu unei evaluarii critice. O metoda a organizatiei este acea de-a prezenta fiecare informatie ce nu e conforma cu doctrina uficiala ca si falsa, ca fiind sub influenta lui Satana: in acest mod orice posibila evaluare critica este interiorizata de catre cei ‘fideli’ ca si destructiva, ‘instrument satanic’  de care Diavolul se foloseste pentru a induce pe cei ‘loiali’ sa se rebele impotriva lui Dumnezeu. In aceste conditi, activitatea mintii se reduce , ne mai fiind capabila sa elaboreze in mod corect informatile. Chiar si ‘regula’ de-a nu putea saluta pe cel care iese din organizatie, pedeapsa fiind excluderea, precum si ‘obligatia’ de-a acuza/informa, sunt date de catre organizatie de frica ca anumite informati ‘periculoase’ ar putea provoca iesirea mulora din grup. Daca ceva anume nu functioneaza conform schemelor pre-stabilite, adepti sunt instruiti sa gaseasca vina mereu si doar in ei insisi, provocand astfel in ei senzatia de nepotrivire. Asadar, cenzuri mintale provocate, interiorizarea fricii de tot ce este extern organizatiei: sindromul asediului, un excesiv sens de culpa, frica de-a pierde unicele puncte de referinta, ce sunt doar in interiorul grupului, imposibilitatea de-a elabora critic informatile primte, inchid individul intr-o colivie invizibila de unde dificil doar cu puterile sale va putea sa iasa si sa zboara in afara.

 

 

In aceste conditi mintale ‘straina de lume’  am trait in interiorul martorilor lui Iehova timp de 20 de ani, pana in ziua in care din motive poate nici pentru cu totul cunoscute, mintea mea cu greutate a inceput sa-si puna intrebari, mai intai in mod timid iar apoi cu tot mai mare insisitenta. La urma intrebarile erau ata de multe incat nu mai puteam sa ma prefac  ca nu exista. Astfel a crescut in mine necesitatea de-a raspunde, am inceput sa fac cautari cum n-am mai facut in toata viata mea. La inceput, din cauza conditionarilor asimilate, ma foloseam doar de material ce provena de la organizatie; oricum acele studi facute in mod atent m-au dus la nsite constatari importate, care la randul lor m-au facut sa vreau sa stiu mai precis in ce fel de organizatie ma gaseam si daca cu adevarat aceasta  putea reprezinta Dumnezeu pe pamanat. Cautarile mele au fost lungi si foarte dureroase, o adevarata suferinta. Ceea ce facea sa intensifice angoasa mea era casatoria iminineta a fiului meu, care era si el martor. Ar fi fost suficient sa vorbesc cu batrani, cu superiori congregatilor locale si sa-le arat rezultatele cautarilor mele si deasemenea sa-le zic lor ca bazandu-ma pe ele as fi vrut sa aprofundez unele doctrine cu un preot catolic,  pentru a fi descrisa ca  una ‘poseduta de diavol’ si deci sa fiu constransa sa abandonez organizatia: aceasta m-ar fi impiedicat sa particip la casatoria fiului meu. Niciun martor ar fi putut sa manance la aceiasi masa cu mine, o fosta-martora, si nici macar sa-mi se adreseze. Asadar a trebuit sa ascund adevratele mele sentimente  si sa continui sa freceventez adunarile, in care invataturile date erau de acum pentru mine sursa de suferinta; in inima mea acele afiramti sunau ca si blasfemi impotriva lui Dumnezeu; insa trebuia sa fiu tare cel putin pana in ziua casatoriei. Mi-se parea ca inebunesc, in mintea mea era tot mai evident falsitatea lor religioasa, ma simteam prinsa in capcana. Faptul de-a pierde pe cei dragi, sotul meu, copii mei in numele libertatii, precum inima mea imi striga, sau sa raman sclava al acelui ‘dumnezeu’ crud, pe care organizatia l-a ridicat la nivelul de-a ucide in razboiul ce va avea sa vina si ce va conduce, miliarde de oameni, barabati copii si femei, vinovati doar de faptul ca nu apartineau organizatiei martorilor lui Iehova. Sosi casatoria fiului meu, zi pe care multi parinti o asteapta cu emotie si nerabdare. Eu insa stateam acolo, muta, straina de aceea lume pe care nu o mai simteam a mea, priveam ‘fratii’ de un timp si ii vedeam acum distanti ca niste necunoscuti. Ca si ametita am urmarit desfasurarea evenimentelor. Stiam ca dupa casatorie nu as mai fi putut sa tac, eram constineta ca probail acea zi putea sa fie ziua in care imi pierdeam fiul, si nu pentru ca ca toti miri din aceasta lume mergea sa locuiasca in casa lui, ci pentru ca o putere enorma, in afara vointei lui, i-ar fi interzis sa ma frecventeze.

 

 

Cercerile mele de clarificari au dat loc primelor conflicte cu batrani. Natura intrebarilor mele i-a alarmat imediat si vazand ca tentativele lor de-a ma convinge sa nu mai continui ‘sa caut’  erau vane, au inceput sa ma izoleze de restul grupului, aratandu-ma cu mana ca fiind o relatie deloc ‘spirituala’ deoarece manifestam ‘spirit de indipendenta si de rebeliune’. S-a ajuns la momente delicate si la ‘amenintari’ mai mult sau mai putin clare din partea batranilor, care m-au avertizat ca daca nu voi fi ascultatoare, vor consitui comitetul judiciar – e vorba de un adevarat tribunal intern cu usile inchise, compus din 3 sau 5 batrani -, unde vor lua in seama comportamentul meu rebel. Doar faptul de-a indrazni a pune intrebari pe seama CD este considerata o forma grava de lipsa de credinta  care daca nu este reprimata imediat risca sa creasca: APOSTAZIA. Un cuvat infricosator pentru orice bun martor. Nimeni nu este considerat mai rau decat un apostat, adica acela care s-a patat de crima cea mai mare, abandonarea lui Dumnezeu si negarea invataurilor sale pentru a se orienta spre dusmanul lui, Satana, diavolul’. Asadar, aceasta am devenit eu in ochii lor. In mine apoi era si faptul ca eram femeie. ‘ ....Femeiele sa taca in aduanri, deoarece nu este permis lor sa vorbeasca, ci sa fie supuse, .. daca, asadar, vor sa invete ceva, sa-i intrebe pe barabti lor acasa, deoarece e rusinos pentru o femeie sa vorbeasca in adunare.’ ( 1Cor 14,34-35). Nici un alt cuvant ca acestea nu au fost citite in mod literal mai mult de catre martori de sex masculin. Situatia femeii la martori este de  totala supunere fata de barbati: nu era neobisnuit a vedea femei care mustrate de catre batrani, trmurand priveau cu capul in pamant ins emn de extrema supunere. Eu insa am incetat sa ma uit in pamant: acum indrazneam sa vorbesc despre diferite subiecte privindu-i drepot in ochi, ca si uan egala cu ei. Aceasta atitudine era de neaceptat si constituia proba cea mai evidenta al aderari mele fata de diavol, care a fost primul  dintre cei care s-au rebelat.

 

 

 

In realitate nimic din toate acestea erau mai departe de aceasta descriere. Motivul discutilor mele nu era de cautat in lipsa credintei mele in Dumnezeu, ci in faptul ca vroiam sa fiu coerenta cu adevarata mea constiinta, de acum ne-mai supusa indoctrinarii organizatiei. A reflecta in mod liber despre iubirea lui Dumnezeu care prin Cristos ne-a aratat-o, a medita cum sa traiesc in acea iubire, ‘in libertatea fiilor lui Dumnezeu’, acestea m-au constrans sa iau decizia cea mai dificila din viata mea. Trebuia sa ies, da, nu era o alta alternativa, ori sa ma ma supun de frica consecintelor si sa ma condamn la o pseudo-viata traind cu angoasa. Am luat creion si hartie si am scris: ‘Eu Anna ... declar ca nu mai doresc sa fac parte din aceasta organizatie.’ Si am semnat. Nici o explicatie, am vorbit deja mult cu ei, am inteles deja cat ar fi fost inutil sa incerc sa-i fac sa inteleaga motivatile gestului meu. Nici acum  nu mi-e posibil sa povestesc in cateva randuri, orele, zilele, lunile de suferinta infinita, teroarea de-a fi cu adevarat poseduta de diavol, cosmarurile nocturne si  tortura cea mai mare: sa nu am pe nimeni cui sa vorbesc. Izolarea totala la care e condamnat oricine care trece linea e demarcare e extrem de grea. Recuperarea umana in aceste conditi este lenta si greoaie.

 

 

 

Motivul care acum ma impinge sa povestesc despre mine, si in consecinta sa re-deschid  rani dureroase este pentru ca, prea des, persoanele ce nu fac parte din aceasta organizatie, nu au nici minima idee de ceea ce se intampla acelor indivizi care intra in aceste grupuri. M-am luptat cu unghile si cu dinti, pentru a explica tot si celor dragi mie, adevarul  despre organizatie, care precum balena lui Pinochio ne-a inghitit vii. A fost obositor, si in multe momente dramatic. Multumesc lui Dumnezeu ca am reusit si impreuna cu ei am recuperat seninatatea si certitudinea ca Dumnezeu nu ne abandoneaza niciodata: ‘chiar si cand inima ta te condamna, nu uita ca El e mai mare decat inima ta’.

 

 

 

 

                                                                                                                 Anna

 

 

 

 


 

[1] Cu permisul celor de la site-ul http://www.infotdgeova.it/ .

Online, discutii publice: http://forum.martorii.ro/index.php

  

sus